sarastankar

Alla inlägg under september 2012

Av Sara - 26 september 2012 20:36

För allt ert stöd och fina ord, ni fick mig att vilja fortsätta blogga lite och kanske skriva av mig lite mera även fast det är mera personligt!!


Kommer göra om bloggen lite också  så får vi se hur det blir i fortsättningen :)


   

Av Sara - 25 september 2012 22:35

inom mig som jag skulle vilja skriva, bara få ur mig massa tankar och ångest. Att bara få ösa ur mig... Men.... Jag är rädd gör att ni ska tycka jag är gnällig, slarvig, totalt dum i huvudet och bara allmänt fel... Vet ibland inte vart jag ska göra av det här inom mig?? *tårar rinner sakta*

Att jag har mina djur, sambon och svägerska, är min livräddning tror jag... Men är även rädd för att blotta all min ångest ochdåliga självtankar för dom.... Vill inte vara ivägen, vill inte vara en belastning..

Av Sara - 24 september 2012 13:24

en larvig hönsmamma! Undra hur det blir den dagen och om den dagen kommer, när jag har en bebis att ta hand om?? Haha totte bara skakar på huvudet..


Sirpa kom hem i lördags och jag har försökt få henne trygg här hemma. Hon tyckte och tycker att det är lite läskigt här så hon gömmer sig så fort något rör sig eller låter. Så vi varvar med att låta henne vara ifrån och vänja sig vid oss när vi pysslar och har samt att vi sitter med henne, bredvid henne, tar henne till låda och mat.

Jag har sovit i soffan för att hon ska ha någon nära hela tiden och för att hon ska känna trygghet hos någon av oss nu i början. Det har gett resultat och idag har hon visat lite mera säkerhet. Inte gömt sig så fort något låtit eller vi rört oss, lekt en MASSA - både själv och med oss.

Kelar i massor, hon kommer nu mest självmant och är riktigt riktigt kelig.


Jizza blev totalt överlycklig över att få en kissebebis kompis hem men tjaa, känslan var inte ömsesidig ;). Sirpa fräste och morrade och jizza blev livrädd och olycklig. Men jizza är så snäll så hon ignorerar Sirpa och och sirpa blir mer och mer nyfiken :)


Eftersom jag itne sovit så bra på soffan är jag totalt slut men vad gör det, lillstumpan myser för fullt! :)


         

Av Sara - 21 september 2012 16:45

Imorgon kommer vårat lilla nytillskott hem, vi skulle ha hämtat henne idag men blev lite ändrade planer. Jag vill att hon ska heta Phoebe men det vill inte sambon så vi får se lite vad hon får hitta. Just nu kallar jag henne för stumpan!


 

Lite förberedelser inför imorgon :)

   

Av Sara - 20 september 2012 10:07

... Jag är så oändligt trött, sådär så att man liksom aldrig riktigt vaknar till om dagarna? Jag fattar inte varför??

Och bruset i huvudet som aldrig slocknar, det är liksom inte klara tankar utan ett högt brus som inte tar slut. Och huvudet känns så tungt! Why?
Önskar någon hade en lösning och bars kunde knäppa på fingrarna så blev allt bra. Vart finns du dom kan göra detta???

Förkylningen verkar inte vilja bryta ut helt på så jag går och är halv hängig, det är nästan värre än att ligga helt däckad i några dagar..
Hur gör ni för att planera upp era dagar? Och hur får ni alla sysslor gjorda? Lyckas ni mef att ta en sak i taget?

Av Sara - 20 september 2012 10:07

... Jag är så oändligt trött, sådär så att man liksom aldrig riktigt vaknar till om dagarna? Jag fattar inte varför??

Och bruset i huvudet som aldrig slocknar, det är liksom inte klara tankar utan ett högt brus som inte tar slut. Och huvudet känns så tungt! Why?
Önskar någon hade en lösning och bars kunde knäppa på fingrarna så blev allt bra. Vart finns du dom kan göra detta???

Förkylningen verkar inte vilja bryta ut helt på så jag går och är halv hängig, det är nästan värre än att ligga helt däckad i några dagar..
Hur gör ni för att planera upp era dagar? Och hur får ni alla sysslor gjorda? Lyckas ni mef att ta en sak i taget?

Av Sara - 19 september 2012 15:02

ynklig flickvän igår. Fått ont i halsen, huvudvärk, feber och ont i kroppen. Jag kan lova att jag var en man i tidigare liv för jag blir ynkligare än ynkligast när jag får feber. Behöver inte vara särskilt hög feber då jag ligger rätt lågt annars. Så lite sjukstugan ny då sambon ff är lite halvdålig. Men jaaa vi kan vara ynkliga ihop iaf :).

Sambons snygga öga efter en incident i verkstan. Jag är oskyldig för har inte varit hemma ;). Lyckades dock peta i hans öga i natt *ordnar*

Av Sara - 19 september 2012 15:01

ynklig flickvän igår. Fått ont i halsen, huvudvärk, feber och ont i kroppen. Jag kan lova att jag var en man i tidigare liv för jag blir ynkligare än ynkligast när jag får feber. Behöver inte vara särskilt hög feber då jag ligger rätt lågt annars. Så lite sjukstugan ny då sambon ff är lite halvdålig. Men jaaa vi kan vara ynkliga ihop iaf :).

Sambons snygga öga efter en incident i verkstan. Jag är oskyldig för har inte varit hemma ;). Lyckades dock peta i hans öga i natt *ordnar*

Presentation


Jag heter Sara och är 29 år. Den här bloggen kommer handla om mina diagnoser ADHD,depression och ångest. Skriver om allt mellan himmel och jord.. Bra dagar och dåliga dagar.
Samt lite fakta om ADHD med mera.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards