sarastankar

Alla inlägg under oktober 2012

Av Sara - 31 oktober 2012 16:16

Dag på gården. Gjorde faktiskt något helt själv som jag aldrig trott jag skulle klara av att göra eller ens komma på idén att görs det.
Den ska få ligga i minneslunden hos farfar!

Av Sara - 30 oktober 2012 13:13

Jag fick mitt mardrömsbesked igår, den ersättningen jag kommer att få nu är den lilla summa jag fasade för. 3500kr ska jag leva på varje månad. Hur vet jag inte men så är det. Jag har typ redan tagit bort massor som kostar varje månad men måste hitta på fler saker!
Om jag inte kommer på något sätt att lösa det ryker hela mitt liv bort från mig!

Jag har lovat sambon att inte deppa ihop än, det är inte ur akut men jaaa har svårt att intese det värsta framför mig.
Ett liv utan häst, hund och katt. Vad är det?

Sen tänker jag på dom som inte har något stöd alls bakom sig. Vad händer med dom?
Visserligen kanske dom får ekonomiskt bistånd, är ju inget jag får eftersom jag är sambo :(

Så nu vänder jag på varenda sten för att hitta lösningar på detta!!

Av Sara - 30 oktober 2012 13:13

Jag fick mitt mardrömsbesked igår, den ersättningen jag kommer att få nu är den lilla summa jag fasade för. 3500kr ska jag leva på varje månad. Hur vet jag inte men så är det. Jag har typ redan tagit bort massor som kostar varje månad men måste hitta på fler saker!
Om jag inte kommer på något sätt att lösa det ryker hela mitt liv bort från mig!

Jag har lovat sambon att inte deppa ihop än, det är inte ur akut men jaaa har svårt att intese det värsta framför mig.
Ett liv utan häst, hund och katt. Vad är det?

Sen tänker jag på dom som inte har något stöd alls bakom sig. Vad händer med dom?
Visserligen kanske dom får ekonomiskt bistånd, är ju inget jag får eftersom jag är sambo :(

Så nu vänder jag på varenda sten för att hitta lösningar på detta!!

Av Sara - 30 oktober 2012 09:49

Hade ett bra möte med min läkare,arb.t och ssk igår. Kände mig en aningens liten där jag satt mot dessa 3 men ändå en otrolig känsla av att bli tagen på allvar och att dom vill mitt bästa!


Jag ifrågasatte det här med ADHD, om den diagnosen är rätt eller om jag kanske har något mera ihop med ADHD.

Men alla 3 experter är stenhårda på att utredningen jag gjorde plus allt jag besikriver faller inom ramarna för ADHD, bara det att det inte är det vanligaste inom ADHD, men det är många kvinnor som "är som mig" som har ADHD. Och då får helt andra diagnoser än just ADHD..

Jag och andra reagerar just på det här med hyperaktivitetn, jag har inte det alls. Inte ofta iaf. Men det förklarar dom med att jag reagerar med ångest, oro, och rastlös i kroppen som jag inte får ut på något annat sätt än att konstant sitta och vicka med ben/fötter, plocka med någo, läsa,sticka,måla,skriva samtidigt.

Att om en normal människas stress och aktiveringsnivå är här _ normalt men kommer hit upp - när det är stressigt med mera så är jag ALLTID redan här - , så när jag får minsta stress eller så exploderar min kropp och hamnar här """" och det blir kaos och jag blir utmattad direkt.

Folk som ser mig tycker att jag är den lataste ever ;)

Men grejen är att mitt huvudet stängs aldrig av, det går på högvarv med tankar, ideer och oro. Planerar såååå mycket och vill så mycket att jag blir alldeles slut av att bara tänka och vilja. Jag är aldrig heller i nuet, utan lagar jag mat så lagar jag inte bara mat utan då är jag 3 dagar framåt i huvudet och gör något helt annat.


Min kropp stängs aldrig av, man ser det kanske inte men jag är otroligt rastlös och när jag gör något blir det att jag gör massa saker samtidigt. Gör jag inget kan jag inte ligga still, rör mig konstant med att vicka med ben/fötter, pilla med något, knaka fingrar, kliar sönder mig med mera.

Dom flesta ser inte det medans som sambon, blir totalt knäpp på att jag aldrig ALDRIG är still


Vi kom fram till att den medicinering jag har nu, är en bra dos. Både med concerta och antideprissiva. Jag måste helt enkelt komma ner i varv, inte nervärdera mig själv och inte utsätta mig för misslyckande utan acceptera att jag inte klarar av 100% utan just nu, kanske bara 10%  och inte avsky mig själv för det.

Att få in en struktur, rutin och planera mitt liv. Helt enkelt, bli väldigt fyrkantig och inte alls göra något utanför ramarna. Bli jävligt tråkig och ha samma saker mer eller mindre varje dag.


Läkaren sa "tänk dig ett staket runt huset, du får inte gå utanför det för då blir det kaos. En del behöver bara ha staketet medans en del behöver eltråd. Som du nog gör till att börja med".

Så klockrent, för det är så sant!


Eftersom jag inte sover för tillfället, varken på dag eller natt för kommer inte till ro så har jag fått ännu en sömntablett som jag kan ta ihop med mina andra. Jag behöver som "slå ut mig själv" för att få vila ordentligt.


Så på fredag ska sambon med till arb.t och så får vi se hur vi ska gå vidare med allt!


Av Sara - 28 oktober 2012 09:06

Strålande sol, kallt men med den där solen som värmde och stallet från 7 till 17.30
Fina bästa vännen med becca höll mig sällskap och vad jag njuter av såna här dagar!
Skön promenad och nellie blev sitten på för första gången utav becca och det gick hur bra som helst!

Av Sara - 28 oktober 2012 09:06

Strålande sol, kallt men med den där solen som värmde och stallet från 7 till 17.30
Fina bästa vännen med becca höll mig sällskap och vad jag njuter av såna här dagar!
Skön promenad och nellie blev sitten på för första gången utav becca och det gick hur bra som helst!

Av Sara - 26 oktober 2012 14:57

Dom skulle funnits i förra inlägget

Av Sara - 26 oktober 2012 14:47

Inget, ett enda stort inget!!

Presentation


Jag heter Sara och är 29 år. Den här bloggen kommer handla om mina diagnoser ADHD,depression och ångest. Skriver om allt mellan himmel och jord.. Bra dagar och dåliga dagar.
Samt lite fakta om ADHD med mera.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards