sarastankar

Alla inlägg under december 2012

Av Sara - 31 december 2012 13:14

Inför 2012 var jag peppad och positiv vilket ledde till ett av dom värsta åren i mitt liv.

Så inför 2013 är jag försiktigt positiv och önskar enbart att jag och mina nära samt våra djur får vara friska, må bra och vara utan skador!!

Gott nytt år önskar jag er alla!!

Av Sara - 30 december 2012 16:53

Pappa med fru har varit på fika nu på em. Både jag och sambon insåg att det är nyttigtmed besök för det blev en riktig storstädning på fm och kan väl säga som såatt det behövdes ;)

Julfiradet över och nästa ångest dag är min födelse dag i slutet av Jan. Fyller 30 och folktycker det är en stor dag. Jag vill bara smita och få vara med mina allra allra närmaste!

Nellies sår ser fin fint ut så kan slappna av lite :)

Av Sara - 29 december 2012 14:18

Haha jag kan inte mer än skratta, jag har aldrig förr kört i diket, krockat eller liknande men nu är det andra gången på bara ett par månader jag besöker ett dike lite fint!

Förra gången med sommardäck på isgata, denna gången för att inte krocka med en annan bil som körde mitt i vägen....

Sitter nu här och ser söt ut i väntan på att sambon kommer och hjälper mig :)

Av Sara - 29 december 2012 14:18

Haha jag kan inte mer än skratta, jag har aldrig förr kört i diket, krockat eller liknande men nu är det andra gången på bara ett par månader jag besöker ett dike lite fint!

Förra gången med sommardäck på isgata, denna gången för att inte krocka med en annan bil som körde mitt i vägen....

Sitter nu här och ser söt ut i väntan på att sambon kommer och hjälper mig :)

Av Sara - 29 december 2012 12:42

Emilie - 1. Vem skulle du vilja vara för en dag?

 

Svar:Det var en svår fråga... Sanna Lundell kanske och få klämma lite på Mikael Persbrandt ;)

          Skämt å sido, har inte på det så vet faktiskt inte!


        - 2. Har du gjort något du ångrar?

 

Svar:Finns nog tyvärr en hel, som jag gjort enbart för att göra andra glada och tillfreds istället för att göra det

jag vill. Många såna saker kan jag ångra... Några saker som fortfarande gör ont i hjärtat och som jag ångrar även fast jag vet att det var det bästa just då är när jag tog bort min första hund virus och aborten jag gjorde för några år sen.


        - 3. Vilket är ditt bästa minne?

 

Svar: Det var också svårt att svara på för har ju minne som en guldfisk ;). MEn att se Michael Jackssons "The Immortal World Tour" av och med Cirque de solei ihop med bästa vännen är ett av dom oslagbara minnena.


        - 4. Om du fick bo någon annanstans,vart skulle det vara?

 

Svar: Har några ställen jag vill besöka men vet inte om jag vill bo där men typ Irland, Alaska, södra usa..


        - 5. Var trivs du bäst med att bo i, lägenhet eller hus?

 

Svar: Hus :)


        - 6. Vilken är din favorit ras när det kommere till hundar?

 

Svar: Schäfer utan tvekan <3!!

 

      - 7. Vilket är ditt pinsammaste minne?

 

Svar: Hmm, jag gör ju mycket konstiga saker men lite jobbigt var det allt när jag lyckades ramla i trappan med en bricka glas när jag gick gymnasiet. Halva skolan stod och såg på!! Lyckades klara glasen oskadda iaf! ;)


        - 8. Vart hoppas du att du är om några år? Boende, familj, jobb, livet i största allmänhet?

 

Svar: Jag hoppas jag kommit så pass långt med mig själv att jag mår ok och klarar av vardagen utan problem. Att och sambon pysslar och får huset och tomten som vi vill och tycker om. Att jag orkar inreda t hus personligt och mysigt!

När det gäller familj så jaaa, ett barn i framtiden är ju en önskan. Men det ligger i ödets händer. Sker det så sker det!

Annars tror jag att vi kan skapa en egen liten familj med våra djur tillsammans och ha det bra ihop!

Vad det gäller jobb så hoppas jag att jag hittat något som jag trivs med, som jag brinner för och klarar av, åtminstonde 50%. Ev kunna ha något litet eget företag inom området djur - hund,katt och häst.

Jag hoppas att jag och sambon utvecklas ihop och kanske gifter oss. Att vi hittar ett bra sätt så vi kan leva ihop lyckligt och bra hela livet. Trots upp och nedgångar!


Zorba - Vad är det som gör att mår bra av just hästar?

 

Svar: Jag vet faktiskt inte, inget jag direkt kan sätta fingret på. Men jag blir otroligt lugn så fort jag är i stallet. Hjärnan kan sakta ner och även kroppen. Sätter jag mig i stalet kan jag somna på några sekunder.

Hästarna har en god energi och måste vara "här och nu" ihop med dom för annars blir hästarna oroliga. Jag märker direkt på Nellie om jag är stressad och inte riktigt "med". Lugnar jag ner mig då blir Nellie direkt kontaktsökande och vill mysa.

Och att få arbeta ihop med hästar, skapa ett band gör mig totalt lycklig!

Min kropp mår bra av stallarbetet, att vara ute och pyssla.

Ja, hästar och stallet får mig att må bra,stressa (oftast) och känna stor glädje!


Maria - VAd kostar det att ha en egen häst på ett ungefär?

 

Svar: DEt är lite olika för har inte alla kostnader samma månad. Vissa månader mer och vissa månader mindre. Men om jag slår ut stallhyra, försäkring, foder och bensin ligger det på ca 2000-2500kr per månad. Är mindre på sommaren när går ute på bete dygnet runt.


Elsa - Har du något jobb eller vad sysslar du med om dagarna?

 

Svar: Jag är sjukskriven och går på något som heter Grön Rehabilitering för att kunna återgå till något arbete som jag kommer att klara av. Rehaben är 2 ggr i veckan. 

Dom andra dagarna kämpar jag med att ta mig genom dom helt enkelt. Klara av vardagen, sköta häst,hund, katt, hem, förhållande med mera.

Av Sara - 28 december 2012 20:24

Knappt sovit inatt och vakna med grym migränhuvudvärk men åkte till nellie för att kolla sår och tempa, igår vara det en hel del. Imorse var det bättre och ingen temp.
Känner mig grymt otillräcklig och vill helst vara i stallet morgon, middag och kväll för att ha koll. Är ju också en gräns mellan hur mkt man ska tvätta och fixa med såret och göra det för mycket så man irriterar det istället??!!

Hur mkt ska man hålla på eg? Hur gör ni?

Jag och sambon var i stan och shoppade lite idag också, lite roliga och en del onödigasaker ;)

Me dont like detta sår :(

Av Sara - 27 december 2012 15:09

Utan att ljuga har detta året varit tufft. Ett ord som beskriver det bra är - öderlagt!

Så känns verkligen detta år,mest personligen hos mig. Jag har inte mått bra, sämre än på mycket länge! Tänkte helt enkelt bara lista upp dom händelser jag minns mest av under 2012.


* 7:e januari - Halvbror Robin gifter sig med sin Lisa


* 13:e januari - Fick bekräftat via ultraljud att jag fått missfall


* 17:e januari - Jag och sambon varit förlovade 2 år!


*31:e mars - Nellie fyller 2 år


* 3:e april - Börjar jobba som timvikarie på 25%


* 10:e april - Lilla Grå föds och jag är med hela tiden!


* 15:e maj - Ökar till 50% på jobbet


* 17:e maj - 1 år sen jag var och tittade på Nellie för första gången! Betalade handpenning direkt, snacka om Love at first sight!


* 18:e maj - Nellie går ut på sommarbet med bästisen Ebba


* 21:e maj - Exakt 1 år sen min lycka fullbordades, hämtade hem min Nellie ihop med sambon och bästa vännen.


* 8:e juni - 7 år sen min första hund virus fick somna in....


* 12:e juni - Älskade Sotis får somna in i både sambons och mina armar.....


* 22:e juni - Mitt sommarvik börjar och ökar upp till 75%.


* 4:e juli - Farfar somnar in efter lång tids demens och sjukdom


* 26:e juli - Jag totalt kraschar och blir sjukskriven åter igen på 100%


* 3:e augusti - Farfar begravs


* 1:e september - INSTALLNING :)


* 12:e oktober - Besöker grön rehab -vikbolandets naturhälsogård


*24:e oktober - Börjar Grön rehab


* 1 november - Jizza fyller 6 år.


* 3 november - Jag och bästa vännen åker till STHLM för att se Michaels Jackssons "The immortal world tour show" av och med cirque de solei.


* 13:e novemver - Nellie blir sparkar, halt några dagar men sen ok :)


* 16:e november - sambon och jag firar 3 år tillsammans


Av Sara - 27 december 2012 12:46

Ungefär det här utspelades igår ( M=jag, H=husse, N=nellie)


M: Hej gumman, åhh vad blött du är *klappar och pussar*

N: Hhhhööö (pratar) och blåser med mig. Fan morsan du har ju glömt gott gott *letar febrilt*

H: Tjena kusen, har du fått godis än??

N: *öronen rakt upp och fram* ÅÅÅHHH GODISHUSSE!! Du är här,du ser väl hur SÖT och snäll jag är??!!! *lägger på husses axel*

H: Nu ska vi se vart gottgottet är någonstans men shhhh, morsan tycker jag ger dig FÖR mkt.

M: Snälla ge henne inte hysteriskt mkt nu..

N+H: *tittar oförstående på mig* För mkt?? Det kan inte bli för mycket, här får du av husse tjejen.

N: Nomnomnom, see morsan, kan inte bli för mycket, nomnomnom. Meh,det tog ju slut nu???!!!! Varför får jag inte mera??????? *buffar på husse*

M: Jaja ni är iaf söta!  Kan ni gå ut i gången så jag kan mocka?!

N: Mocka?! Näe godis sa vi ju!

H: Kom nu hamburgaren så morsan får mocka. Vi går och tittar lite här i gången och ser om vi hittar något kul.

N: Tittar i gången, varför? Blev det inte mera godis? ÅÅhhh 4 höstrån utanför en box, mums!

H: Hahaha ja det funkar ju med men vi går bort till morsans hylla,där finns det nog gott banangodis tror jag.

N: sa du godis,MARSH DIT!!

Åhh morötter också, vilken lyx nomnomnomnomnom...

M: Kan du ställa upp Nellie så jag kan tempa och kolla såret?

N+H: *tittar på varandra och suckar*

H: Vi får väl göra som morsan säger.

N: Jaha för att?? Men jag får godis va?? Va?? Va?? VA??

H: Bra gumman, stå här nu och klart du får godis!

N: nomnomnomnomnomnomnom

H: Stå fint här nu så går det fort vet du

N: Joo men gillar ju godis vet du....

J: Jo jag vet men om vi bara lyder tråkmånsen så blir det mera gottgott sen.

N: LOVAR DU??!!

H: Klart jag gör!

M: Nu är det klart, vad duktig du är min tjej!

N: Jaja sluta tjata nu, ro hit med godis!

M: Ja du har ju inte fått något innnan direkt *ironisk*

N: Näe preics!! Så ro hit nu då!

M: Haha här har du tjejen men nu är det nog. Du får gå in till dig och slappa lite nu.

N: Ehhh utan godis eller mat? Fan vad elakt!!

H: Jaa håller med du Nellan.

M: Haha du fått så det räcker och blir över dessutom får du kvällsmat snart.

N: Sa du mat? Näe? Nu?

M: nej om ett par timmar, lovar du klarar dig!

N: FNORK!

H: Håller med du nellan men morsan måste man allt lyda ibland...

N: Jaha får väl stå här och vara hungrig då.....

M: Haha ja med tanke på din mages omfång tror jag nog inte att du lider..

N: FNYS, se på dig själv!

M: Natti nu tjejen så syns vi mera imorgon, blir pyssel och mys då. Puss dig nu!

N: Puss, nu har jag inte tid mera, måste leta goda halmstån, nomnomnomnom...

Presentation


Jag heter Sara och är 29 år. Den här bloggen kommer handla om mina diagnoser ADHD,depression och ångest. Skriver om allt mellan himmel och jord.. Bra dagar och dåliga dagar.
Samt lite fakta om ADHD med mera.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv


Skapa flashcards