sarastankar

Direktlänk till inlägg 27 september 2012

Vad är det som händer?

Av Sara - 27 september 2012 15:28

Med mig just nu? *tårar rinner nerför kinden*
Känns som jag tappat och tappar totalt allt det bra jag jobbade upp under förra året. Jag har liksom INGEN kontroll över mig och det känns som jag sviker mina närmaste och mina djur. Jag finns inte just nu, det är liksom ett tomt skal som vandrar omkring.
Eller tomt och tomt,är massa som pågår i kropp och huvud.
Har en sån extrem konstig känsla och oro i kroppen, jag kan inte beskriva den alls. Kan inte ta på den och förstå varför jag känner och mår såhär...

Är sådär riktigt adhd:ig - har ca 3 block framme där jag skriver olika saker, MASSA papper med fakta jag läser, en häst tidning, dagstidning,mobilen... Jaa ni ser ju och INGET blir gjort för jag kan inte kpncentrerso mig och fokusera alls.
Det gör att jag känner mig enormt frustrerad vilket inte gör saken bättre.

Har tappat all,vad ska man säga? Hittar inget ord men förut har jag stickat,målat,läst eller så för att få ett lugn inom mig. Nu vill jag vara gråta och skrika när jag ser sakerna. Vart försvann det rogivande?

När försvann det lugna i stallet? Förut har jag åkt dit och blivit totalt lugn och kunnat vara i timmar för att bara pyssla, kela och umgås med djuren. NU springer jag omkringsom en stressad skållad råtta och vet inte vad jag gör riktigt. Det blir inget bra.

I själva verket är jag inte stressad,finns ingen stress någonstans, varken i stallet eller här hemma. Men varför rusar då hjärtat och jag mer eller mindre börjar hyperventilera??

Ett exempel är: Lagade mat för några veckor sen - spagetti och köttfärssås. Hur enkelt som helst och något jag gjort mycket. Jag fick det gjort men kände efteråt att oj vad hände,nu måste jag andas..
Jag for runt, kastade omkring saker och spillde med mera. Hjärtat rusade,hade svårt att andas och blev jätte yr.
Sambon bara tittade på mig och undrade hur det egentligen står still. Va? Säger jag och inser efteråt att jag gått fram som en tornado,kroppen beter sig som jag sprungit typ 100 mil och det är kaos i köket. Vad fan hände???

Jag förstår på riktigt inte vad det är som händer och det gör mig faktiskt lite rädd... Är det här gränsen till att slå ihop och få ett hysteriskt utbrott??

Alla dessa tankar som får i huvudet,det slutar liksom aldrig. Nedvärderar mig själv, tror att jag gjort folk illa omedvetet och att ingen, inte ens mina djur tycker om. Jag är inte värd något...

Jag vet ju att det är pga något som allt känns såhär och att mitt huvud spökar, att inte dom där tankarna inte är direkt sanna. Jag menar, just nu ligger Sirpa tätt tätt intill mig och sover skönt. Jizza vill vara nära när, även Lilla grå och nellie visar att dom vill vara med mig. Dock tror jag nellie känner av min oro rätt mycket så har mest blivit bara gos med henne den här veckan för inget annat skulle funka..

Nu skäms jag enormt över vad jag skrivit och undrar om jag verkligen ska trycka på spara men vad fan, ni kan ju inte tycka mer än att jag är patetisk och totalt dum i huvudet ;).

 
 
Emm

Emm

27 september 2012 19:17

Jag hoppas verkligen du finner någonting som kan ta bort oron i din kropp. Din nya header är förresten så otroligt fin. Massa kramar!

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Sara

28 september 2012 12:22

Tack! Kram

 
Piedra

Piedra

28 september 2012 18:20

Jag tycker inte alls att du är dum. Tvärtom så känner jag igen mig. Jag vet oftast inte heller vad det är som utlöser sådana här perioder, men jobbiga som tusan är de. Det enda som hjälper mig igenom dem är vetskapen om att det brukar lugna sig till slut. Hoppas det blir lugnare för dig snart! Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

Sara

29 september 2012 00:21

Jaa är bara frustrerande när man är mitt i det och inte fattar något typ. Försöka förklara för andra när man själv inte har en aning varför allt är kaos :(. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 14 februari 2013 08:11

Är ju lite ombytlig ;) Så finns numera på sanellie.bloggplatsen.se...

Av Sara - 6 februari 2013 07:30

Sov till 7, lite bättre än 4 som jag vaknat dom sista dagarna! Ryggen var relativt men softa lite innan det var dags att åka till rehab. Där tog vi en skogpromenad, skönt men i slutet vräkte ryggen hemskt. Jag går och spänner plys att det är halt. ...

Av Sara - 5 februari 2013 08:20

Även om den inte gör lika ont så gör den ONT!! Igår var jag helt förstörd och gjorde inte många knop vilket resulterade i en grym ond rygg. Glömde bort att värktabletter med så igår kväll och nu på morgonen är det hemskt! Jag ska försöka ta mig t...

Av Sara - 4 februari 2013 06:45

Första gången han var i stallet och första gången han träffade nellie. Han hade med sig fika, blommor och present :). Vi gick ut i hagen och hälsade på nellie, pappa tyckte hon var stor och fin!! Finaste herr v var väldigt intresserad av pappa ;) ...

Av Sara - 2 februari 2013 05:50

På att få en bebis i familjen, bror och hans fru hade beräknad födelse på karate kid för en vecka sen! Igår började L känna lite då nu väntar vi på att det verkligen ska hända något! Gissa gravid mage???!! ...

Presentation


Jag heter Sara och är 29 år. Den här bloggen kommer handla om mina diagnoser ADHD,depression och ångest. Skriver om allt mellan himmel och jord.. Bra dagar och dåliga dagar.
Samt lite fakta om ADHD med mera.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards