sarastankar

Alla inlägg den 5 augusti 2012

Av Sara - 5 augusti 2012 18:28

Ibland och nu ser den ut såhär

Av Sara - 5 augusti 2012 11:55

Har inte orkat startat datorn på några dagar, varit rätt mycket och lite känslosamt vilket gjort mig totalt slut och tom i huvudet...


I fredags tog jag och min familj/släkt farväl till min älskade farfar som blev 86 år gammal. Det var skönt för honom att somna in men det gör inte sorgen mindre!

Det var en otroligt vacker begravning och hans aska ska spridas i minneslunden som är nästan precis intill där farfmor och farfar bodde när pappa och hans syskon växte upp. Alltså ett helt perfekt ställe!


Mycket känslor hade jag i fredags. På morgonen otroligt orolig och nervös inför begravningen och träffa släkt jag inte träffat på länge. Min sambo har hittat ett uttryck för mig i dessa situationer, han säger att jag "adhd:ar", det vill säga bara yrar runt, och gör samma sak 14 ggr efter varandra fast jag inte kommer ihåg att jag gjort det....

Sen självklart en massa sorg och tårar samt en oro för min pappa...

Samtidigt när vi träffas alla syskon så känner jag mig grymt utanför och vill helst av alla bara gömma mig....


Efter begravningen och minnesstunden var jag totalt slut och var kvar hemma hos pappa tills långt inpå kvällen. Blev mycket prat men var skönt att kunna ta mig tid att vara hos pappa och bara vara!


Igår var jag totalt slut men följde med min sambo till hans far, jätte mysigt dock blir det lite utmattande för mig det också även fast jag älskar att vara där och prata med svärfar. Men sambon förstod varför jag inte klarar av att jobba då jag tog precis slut efter 1 1/2 tim med svärfar..


Fick igår ta en av dom lugnande som jag inte tar ofta,det är nog över 1 år sen jag tog dom just för att dom är dom ENDA jag blir lugn av och kan sova på, vilket gör mig "beroende" och det är inte ok för mig!


Så idag är jag lite lullig och fått en off dag av min sambo. Han tar hand om hästen och kollar till där och jag får bara vara. Det betyder otroligt mycket att ha en sån förstående sambo!



Presentation


Jag heter Sara och är 29 år. Den här bloggen kommer handla om mina diagnoser ADHD,depression och ångest. Skriver om allt mellan himmel och jord.. Bra dagar och dåliga dagar.
Samt lite fakta om ADHD med mera.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards