sarastankar

Alla inlägg under oktober 2012

Av Sara - 12 oktober 2012 08:23

fick nellie lite lastträning. Jag märkte ju att hon är rädd för transporten i våras och fick gå förlorande ur den "fighten".
Eftersom jag nu vet hur hon beter sig så har jag en annan taktik. Väntar ut henne och granska transporten. Så det gjorde vi i tisfags, hon fick lukta och undersöka först och sen två hovar upp på lämmen, stå kvar tills jag säger att vi ska backa. Lugnt och fint, det gjorde vi några ggr och så fick det räcka. Får köra den här varianten och ha tålamod helt enkelt, hon måste ju kunna transporteras!!

Igår hände inte så mkt, sambon visade mig vägen till stället jag förhoppningsvis ska börja vara på genom af. Jag ska dit på besök idag och känna efter. Tror och hoppas det blir bra!!!
Som sagt berättar mera när det ordentligt bestämt!
Eftersom jag och sambon åkte ihop blev det bara en puss på nellie och Stalljobb. Vi åkte och åt efteråt och hade en myskväll.

Igår var en såndär dag då det surra konstant i huvudet så jag slocknade helt utmattad redan kl 20.
Dock har natten varit hemsk med mardrömmar,smärta och oro så är inte direkt pigg och glad vilket stackars sambon får märka av. :(

Jag vilar nu på fm för sen hinner jag inte med det då det blir det där besöket, lite pyssel hemma, en aningens fredags mys och sist till stället för Stalljobb,genomgång av nellie och intåg samt kvällsfodring!

Imorgon ska jag rida!!!!!! *längtar*

Av Sara - 10 oktober 2012 18:09

och även det var bra, eller bra och bra, men ok i alla fall!

Benzon varit på rtg idag, han har svår artros i höfterna, värst vänster. Men med smärtlindring, rehab med simning och massage så ska han åtminstonde bli smärtfri och få vara med ett tag till!
Måste ändå ge mamma och plastpappa mkt beröm då benzon är 9 år och har D på höfterna redan innan och han har aldrig haft ont eller besvär förrens nu och mycket är för att dom haft honom perfekt i kroppen och musklad men åldern tar ju ut sin rätt. :)

En annan vän fick bra besked med sin häst som varit jätte halt och dom visste inte om hon skulle få vara kvar men även där blev det positivt och hon får vara med ett tag till :)

Jag har varit med bästa vännen S på klinik med hennes Vincent och även där mycket positivt och bra besked!!

En bra dag för djuren!

Stina och Vincent

Av Sara - 10 oktober 2012 16:45

vad blir det 3:e, väntar nervöst på svaret!

Av Sara - 9 oktober 2012 14:24

Hade ont i ryggen igår men struntade i det för var inte så farligt. Haft ont på fm men närjag gjorde hö till nellie nyss stod jag väl inte så smart och det knaka och högg till i ryggen.... Aj.... Grattis!!! *muttrar*

Tröstar mig med att kela med lilla grå :)

Av Sara - 9 oktober 2012 10:03

haft en dålig natt efter en jobbig dag igår. Så är inte direkt pigg. Hjälper inte med detta gråa och regnande ute!!

Ligger i soffan hos mamma med benzon nära nära, imorgon ska han röntgas och vi får se hur hans framtid kommer att se ut. En nervös väntan!

Av Sara - 9 oktober 2012 10:03

haft en dålig natt efter en jobbig dag igår. Så är inte direkt pigg. Hjälper inte med detta gråa och regnande ute!!

Ligger i soffan hos mamma med benzon nära nära, imorgon ska han röntgas och vi får se hur hans framtid kommer att se ut. En nervös väntan!

Av Sara - 8 oktober 2012 20:54

Det är faktiskt jobbigt att vara förvirrad och ha noll koll. Blir liksom så mycket mera arbete. Det värsta är att jag är en enda stor förvirring!!
Idag varit en riktig sån dag och jag är totalt slut, hjälper nog inte att jag vakna halv 3 "imorse", inte vilat något för haft ångest och som grädden på moset, glömde ta medicinen i eftermiddag!!

Är hos mamma och plastpappa, försökte vara lite social men jag gav upp vid halv 8, det vara brusa i huvudet och jag såg suddigt.
Men att somna är det inte tal om anser mitt huvud....

Spenderade några timmar i stallet, hade tänkt longera nellie med sadeln men när jag väl hade förberett allt och nästan helt klar kom jag på att jag inte köpt egen sadelgjord och helt glömt bort vilken jag lånat av bästa vännen samt att jag inte ville störa henne på jobbet så det blev helt enkelt en avcheckning om vad hon tycker om att ha på sig benskydden runt om samt hur hon reagera på sadeln och att den rör sig. Inga problem alls :)
Imorgon blir det att tömköra!!

Av Sara - 8 oktober 2012 10:13

Tack för att du inte fjantar med mig, att du inte bara håller med bara för att utan för att du ifrågasätter, får mig att tänka om och för att du ger mig en spark där bak när jag behöver det!

Du ger mig viljan och styrkan att försöka kämpa och inte bara lägga mig platt fall.

Helt enkelt TACK FÖR ATT DU ÄR MIN VÄN!!!!

Presentation


Jag heter Sara och är 29 år. Den här bloggen kommer handla om mina diagnoser ADHD,depression och ångest. Skriver om allt mellan himmel och jord.. Bra dagar och dåliga dagar.
Samt lite fakta om ADHD med mera.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards