sarastankar

Alla inlägg under oktober 2012

Av Sara - 20 oktober 2012 12:41

gör jag nu. Skrivet att göra lista (ändrar för 47:e gången), planering inför nästa vecka samtidigt som jag skriver lite rolig fakta jag hittat om hästar, stall medmera samtidigt som jag bloggar, kollar bloggar plus annat på mobilen (godis skålen är mobilen på bilden;)) samtidigt som jag hjälper mamma med lite arbete på kontoret.

Har jag någon koll? Nej! Blir något slutfört? Nej!

That's my life!! :P

Av Sara - 20 oktober 2012 12:41

gör jag nu. Skrivet att göra lista (ändrar för 47:e gången), planering inför nästa vecka samtidigt som jag skriver lite rolig fakta jag hittat om hästar, stall medmera samtidigt som jag bloggar, kollar bloggar plus annat på mobilen (godis skålen är mobilen på bilden;)) samtidigt som jag hjälper mamma med lite arbete på kontoret.

Har jag någon koll? Nej! Blir något slutfört? Nej!

That's my life!! :P

Av Sara - 20 oktober 2012 11:01

konstigt, elakt eller något sånt som sambon skrev för att jag fick ångest igår. Utan jag fåren känsla av hjälplöshet och frustration över att han faktiskt blir rätt så isidosatt när jag mår som jag gör och det är en kamp att komma ur sängen varje dag. Han gör absolut allt för mig och ibland ser jag honom inte.

Tror inte någon kan förstå hur jobbigt det är att leva med någon som inte fungerar och mår riktigt dåligt, om man inte varit i den situationen själv.

Att se den man älskar försvinna i någon sorts ångest/depressions bubbla och livet i ögonen försvinner. Inget man gör hjälper.
Den maktlösheten och oron måste vara så fruktansvärd!! Eller jag vet att den är det.

Jag och min sambo är totalt ärliga mot varandra, i allt. Jag tror det är det som gör att vi orkar kämpa samtidigt som det kan ställa till problem ibland när missförstått varandra.
Tror det är ett måste.
Ett måste är även att få lite andrum för sambon, att han får någon/några dagar för sig själv! När det är båtsäsong tar han båtenoch åker iväg.
Nu har vi hittat en till lösning, jag åker till mamma och plastpappa och bor några nätter ibland, dom nu :).
Även det är på gott och ont för mig eg men tvekar inte en sekund på att åka hit när sambon behöver lite andrum.

Man får ta en dag i taget, nästan så att man får ta en timme i taget...

Av Sara - 19 oktober 2012 15:26

..... Hela kroppen är i uppror pga några små ord sambon skrev i sms.
Jag är så totalt livrädd att mista honom pga denna jäkla adhd som ställer till det så jag inte fungerar som man ska...

Önskar jag kunde knäppa med fingrarna till en tid längre fram där jag lärt mig hantera mig själv och min värld.....

Av Sara - 19 oktober 2012 10:36

hos arb.t med sambon kändes riktigt riktigt bra. Även sambon kände sig nöjd och ser fram emot fler träffar.
Hon kunde förklara lite bättre för sambon om den här tröttheten och om att det just nu är Skit bra för mig att jag är tråkig.

Vi fick en hemläxa och det var att köpa en bra apodos till mina mediciner, att jag ställer in påminnelse för medicintider samt mat tider. Det är dom enkla rutinerna vi ska börjamed att få in för att sen sakta men säkert uttöka det.

Sambon har tagit på dig ansvaret att tjata på mig om mediciner och mat vilket inte blir så bra så nu ska han bli av med det :)

Rutiner,strukturering och planering är det som mitt liv ska bestå av för att det ska funka ;)

Av Sara - 18 oktober 2012 19:30

Ok den rubriken kan man tolka hur man vill ;)

Jag kan aldrig aldrig slappna av, och måste konstant ha ljud omkring mig plus det där surrandet i huvudet som tröttar ut mig.
Vid halv 7 om kvällarna säger sambon åt mig att gå in och lägga mig då jag är helt förstörd. Förr och även nu men nu inser han att det inte är något jag hittar på, men iaf då tyckte han det var urtrist och kommenterde men nu gör han så att an nästan mättat mig istället ;).
(Nattar ska det stå men kan inte radera via telefon??!!)
Men iaf, det enda stället jag har det tyst på, även om jag alltid läser eller spelar yatzi på telefon är det "tyst och lugnt". Alltså det enda stället jag får det tyst på.. så tyst det går iaf och det är mig därför det är så skönt att gå in till sängen på kvällen och bara vara tills jag somnar. Sen sover jag aldrig typ men får en eller två timmar av lugn iaf!!!

Av Sara - 18 oktober 2012 19:29

Ok den rubriken kan man tolka hur man vill ;)

Jag kan aldrig aldrig slappna av, och måste konstant ha ljud omkring mig plus det där surrandet i huvudet som tröttar ut mig.
Vid halv 7 om kvällarna säger sambon åt mig att gå in och lägga mig då jag är helt förstörd. Förr och även nu men nu inser han att det inte är något jag hittar på, men iaf då tyckte han det var urtrist och kommenterde men nu gör han så att an nästan mättat mig istället ;).
(Nattar ska det stå men kan inte radera via telefon??!!)
Men iaf, det enda stället jag har det tyst på, även om jag alltid läser eller spelar yatzi på telefon är det "tyst och lugnt". Alltså det enda stället jag får det tyst på.. så tyst det går iaf och det är mig därför det är så skönt att gå in till sängen på kvällen och bara vara tills jag somnar. Sen sover jag aldrig typ men får en eller två timmar av lugn iaf!!!

Av Sara - 18 oktober 2012 17:38

"Bbbbbbssssssss" i huvudet dygnet runt så känner mig helt tom och tung i huvudet konstant... Därför blir det inte så mkt skrivet just nu

Presentation


Jag heter Sara och är 29 år. Den här bloggen kommer handla om mina diagnoser ADHD,depression och ångest. Skriver om allt mellan himmel och jord.. Bra dagar och dåliga dagar.
Samt lite fakta om ADHD med mera.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards