sarastankar

Alla inlägg den 12 oktober 2012

Av Sara - 12 oktober 2012 19:49

En st nervös Sara var det som åkte till en naturhälsogård som finns i skogarna här. Skulle titta och känna efter om det är ett ställe för mig att ha rehab på tills jag är redo inför arbetsprövning som leder till jobb. Mendet är långt fram.

Och jag tror inte jag skulle kunna hamna på ett bättre ställe just nu!
Här är vi ute i naturen, pysslar med tex att göra olika kransar, typ julkransar och allt sånt, odlar olika saker och gör typ saft och sylt, vi är också på en annan gård där det finns hästar och kor som vi pysslar med.
Samt mycket mindfulness, avslappning, och tex ångest och stresshantering med mera. Kan ju liksom inte bli bättre just nu!

Jag börjar med bara några Tim per vecka med tanke på hur jag mår och sen ökar sakta men säkert!

Det kändes bra och jag hoppas att det blir bra också även om det känns lite som "skyddad verkstad" men är det jag behöver just nu :)

Av Sara - 12 oktober 2012 10:32

Inte tisdag i inlägget nedanför *förvirrad*

Av Sara - 12 oktober 2012 08:23

fick nellie lite lastträning. Jag märkte ju att hon är rädd för transporten i våras och fick gå förlorande ur den "fighten".
Eftersom jag nu vet hur hon beter sig så har jag en annan taktik. Väntar ut henne och granska transporten. Så det gjorde vi i tisfags, hon fick lukta och undersöka först och sen två hovar upp på lämmen, stå kvar tills jag säger att vi ska backa. Lugnt och fint, det gjorde vi några ggr och så fick det räcka. Får köra den här varianten och ha tålamod helt enkelt, hon måste ju kunna transporteras!!

Igår hände inte så mkt, sambon visade mig vägen till stället jag förhoppningsvis ska börja vara på genom af. Jag ska dit på besök idag och känna efter. Tror och hoppas det blir bra!!!
Som sagt berättar mera när det ordentligt bestämt!
Eftersom jag och sambon åkte ihop blev det bara en puss på nellie och Stalljobb. Vi åkte och åt efteråt och hade en myskväll.

Igår var en såndär dag då det surra konstant i huvudet så jag slocknade helt utmattad redan kl 20.
Dock har natten varit hemsk med mardrömmar,smärta och oro så är inte direkt pigg och glad vilket stackars sambon får märka av. :(

Jag vilar nu på fm för sen hinner jag inte med det då det blir det där besöket, lite pyssel hemma, en aningens fredags mys och sist till stället för Stalljobb,genomgång av nellie och intåg samt kvällsfodring!

Imorgon ska jag rida!!!!!! *längtar*

Presentation


Jag heter Sara och är 29 år. Den här bloggen kommer handla om mina diagnoser ADHD,depression och ångest. Skriver om allt mellan himmel och jord.. Bra dagar och dåliga dagar.
Samt lite fakta om ADHD med mera.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards