sarastankar

Alla inlägg den 13 oktober 2012

Av Sara - 13 oktober 2012 12:45

Det är något jag egentligen tror, att det kan bli något otroligt positivt i ens liv. Om man lär sig hantera och acceptera adhd:n i sig.
Det är därför jag är en aningens tveksam att jag bara har adhd utan något annat också men är ju inget jag kan sätta på mig själv liksom.

Jag har mera depressioner, apatisk med mera än det här spontana impulsiva och framåtdrivande som dom flesta med adhd har och berättar om. Det är dom egenskaperna som gör adhd:n till något positivt, tror jag i alla fall.

Fast när jag tänker efter, när jag mår bra, så ja då får jag saker gjorda och påbörjar det mesta som inte blir avslutade pga att jag oftast ligger totalt utmattad efter en sån period.
Det är därför jag från början var helt inne på bipolär linje och det var den diagnosen jag fick först innan vi började rota och utreda om adhd vilket var solklart att jag hade, eftersom jag hade symtom och problem dom barn, dom man kan se nu är klockrena symtom.
Men samtidigt gnager det i mig, att det är inte enbart adhd dom ställer till det för mig utan någon annan diagnos också som liksom bråkar inom mig vem som ska bestämma.
Vilket gör mig förvirrad och totalt slut!

Jag är inne i en sån period där allt och Hag menar bokstavligen allt är jobbigt och besvärligt. I det jag brukar älska att göra ser jag bara det dom suger kraft ur mig och inte det som GER mig kraft och energi.
Ett bra exempel är från några dagar sen:
Sambon frågar om vi ska åka in till hööks och shoppa,till nellie och mig. Blir eg jätte glad men ser bara den långa långa vägen in till stan, alla människor och den långa långa vägen tillbaka. Bara dessa tankar gör slut på mig...
Det är frustrerande och jag blir så ledsen och arg på mig!

Det är därför det gnager i mig att vad f*n är det för fel på mig? Varför hjälper inte medicinerna?

Ställde den frågan till min arb.t dom tog mig på allvar och ska få till ett möte med min läkare och ssk ihop med oss. Få se vad det leder till..

Måste fnissa lite, var eg inte alls detta jag tänkte skriva om i början av inlägget men tjaaa så blev det visst ;)

Nu ska jag ta in billiebus från hagen och komma iväg på en ridtur :)

Presentation


Jag heter Sara och är 29 år. Den här bloggen kommer handla om mina diagnoser ADHD,depression och ångest. Skriver om allt mellan himmel och jord.. Bra dagar och dåliga dagar.
Samt lite fakta om ADHD med mera.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards