sarastankar

Alla inlägg under juli 2012

Av Sara - 22 juli 2012 13:10

Hejsan!


Mitt namn är Sara och jag är 29 år, fick för ca 1 år sen min diagnos ADHD efter MÅNGA års kamp med livet och dess innehåll med jobb,förhållande, djur och allt annat som tillhör vardagen..


När jag fick min diagnos var det som om någon tog bort ett stort berg på mina axlar och äntligen visste jag varför jag var "dum i huvudet" och inte klarade av något i mitt liv.

Min kamp med att "bli" normal började och den kommer nog att fortsätta länge till och ibland vara riktigt tuff men något som jag kommer kämpa för att klara av för även om jag inte kommer bli som alla andra,för det vill jag INTE bli, JAG ÄR JAG! Så kan det vara skönt att klara av vardagen ihop med jobb och fritid utan att det blir kaos, jag utmattad och sen inte klarar av att gå ur sängen till slut..


Just du berätta om mig var det ;)


Jag bor ca 4 mil utanför norrköping ihop med min sambo som jag kommer kalla T för att respektera att han inte vill synas eller bli nämnd med namn här på bloggen. Vi har 1 schäfer på 6 år som heter Jizza, som förr var en brukshund men nu är en glad gårdshund som trivs med att vakta gården, oss, leka och bara vara hund!

Har en häst som heter Nellie som är 2 år och några månader som jag i höst/vinter ska börja rida in.

Numera finns även en liten stallkatt som heter Lilla Grå som förgyller min vardag men sina knasiga upptåg! Hon är ca 15 veckor :)


Vi bor i ett hus ute på landet, nästan mitt i skogen och det är absolut undertbart! T är egen företagare medans jag jobbar som vikarie på ett äldreboende ca 1 mil härifrån.


Jag kommer skriva mycket personligt här på bloggen, det som pågår nu, hur jag mår och vad jag kämpar med mera..


Men även fakta om ADHD och sånt, samt skriva lite om hur det varit tills jag fick min ADHD diagnos.


Hoppas ni kommer tycka om bloggen och att kommentera jätte gärna och ställ frågor!!!

Av Sara - 22 juli 2012 10:47

Den här bloggen kommer jag skriva allt ifrån ren fakta om ADHD till min personliga kamp att få ett ungerande liv med ADHD.


Jag kommer snart komma med inlägg och en presntation av mig själv!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Sara och är 29 år. Den här bloggen kommer handla om mina diagnoser ADHD,depression och ångest. Skriver om allt mellan himmel och jord.. Bra dagar och dåliga dagar.
Samt lite fakta om ADHD med mera.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<<
Juli 2012 >>>

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards