sarastankar

Alla inlägg den 27 juli 2012

Av Sara - 27 juli 2012 22:08

Som jag skrev innan i inlägget om fakta om ADHD så finns det ju 3 st huvudsymtom och i dom finns det en rad olika "undersymtom" som jag kallar dom och dom tänkte jag skriva här.


* Ouppmärksamhet - Glömsk

                             - Tankspridd

                             - Lättdistraherad

                             - Svårt att koncentrera sig

                             - Svårt att hålla fokus

                             - Tappar bort saker

                             - Svårt att vara oragniserad

                             - Svårt att slutföra uppgifter och aktiviter



* Överaktivitet      - Oförmåga att sitta still

                            - Vara slarvig och rörig

                            - Svårt att koppla av

                            - Sömnproblem

                            - Rastlöshet

                            - Ångest/oro

                            - Går på högvarv

                            - Pratar överdrivet mycket



* Impulsivitet       - Byter ofta samtalsämne

                           - Byter ofta aktiviteter

                           - Har inget tålamod

                           - Låg frustrationströskel

                           - Pratar och gör saker innan man tänkt efter

                           - Motorisk klumpighet

Av Sara - 27 juli 2012 22:00

av den service, kontakt och stöttning jag får av min läkare, min ssk och arbets.teraput jag har på min mottagning!


Jag har ju helt kraschade, mailade min ssk för att fråga om råd och berättade hur läget var. Jag mailade 8 på morgonen, han ringde 40 min senare, efter ca 4 min efter vi lagt på så ringde han upp, han hade då pratat med min läkare och jag fått 100% sjukskrivning igen..


Är så otroligt skönt att faktiskt bli så tagen på allvar för förut, innan diagnosen så sket läkarna i mig fullständigt..


Igår när jag kunde "slappna av" så stängde kroppen av, jag var totalt slut och orkade knappt röra på mig!!


Som tur är, har jag min kära sambo så fixade med hästen och grejjade en massa så jag bara kunde få vara!!!


Idag bjöd han mig till kolmården för att muntra upp mig och det var underbart, dock så kraschlandade jag när vi väl kom hem och sovit som en stock några timmar och sen knappt orkat röra mig ikväll...


 

Jag tittar ut på utsikten när vi åker linbana över safariparken

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Sara och är 29 år. Den här bloggen kommer handla om mina diagnoser ADHD,depression och ångest. Skriver om allt mellan himmel och jord.. Bra dagar och dåliga dagar.
Samt lite fakta om ADHD med mera.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<<
Juli 2012 >>>

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards