sarastankar

Direktlänk till inlägg 23 juli 2012

Tufft

Av Sara - 23 juli 2012 09:21

Just nu är det grymt tufft, jag kommer knappt ur sängen. Idag lyckades jag kämpa mig ur sängen, äta frukost och ta min medicin men nu är jag åter i sängen och vill ALDRIG gå upp härifrån...


Sen jag började jobba 75% så har det bara gått utför, att jag mitt i där bytte medicin som då inte hjälpte utan gjorde att jag gick ner i en djup depression hjälpte ju inte direkt till det bättre...


Det jag "klarar av" nu är att gå till jobbet och vara DÄR och göra det bästa för mina älskade boende. För dom ska inte lida av att jag är totalt utmattad helst vill ge upp.


Att klara av att jobba, allt med hemmet, vara flickvän,dotter, vän,ta hand om mina älskade djur och samtidigt kämpa med att få det att fungera med att lära mig rutiner, få struktur i livet och planera upp mina dagar samt arbets.terapeut, ssk och läkar möten. Det går bara inte just nu. Och det gör mig så ledsen vilket förvärrar allt med skuldkänslor och ångest över att jag är en usel människa!


Jag jobbar, fodrar hästen, klappar katten och ger mat, samt myser lite med hunden (sambon tar hand om allt det andra just nu) och sova, det är mitt liv just nu och det avskyr jag!!!


Jag vet att jag måste kämpa 1 månad till bara, det är 1 månad kvar tills mitt sommarvikariat tar slut och sen kan jag bryta ihop fullständigt igen och börja om...

 
 
Reflextioner

Reflextioner

23 juli 2012 17:52

Hejsan, du får inte glömma bort dig själv och tid för återhämtning, kanske du skall jobba 50% ett tag och känna efter om det fungerar bättre, så du får återhämtningstid för att ladda batteriet!

Var rädd om dig...

http://reflextioner.bloggplatsen.se

Sara

23 juli 2012 21:33

Hej igen :)

Jag började med 50% i april men ökade till 75% juni eftersom det är då man får jobb i vården... Men jag klarar det helt enkelt inte så läkarn och jag får ta och prata om hur vi ska gå vidare.. Risken är att jag blir utförsäkrad snart också...

Tack detsamma! :)

 
Reflextioner

Reflextioner

26 juli 2012 17:15

Be läkaren ordna ett möte med Fkassan, AF, läkaren och ev. kurator eller någon du kanske pratar med...Där ni lägger upp en slags IP - individuell plan och anpassar utifrån dina behov, energi och ork!

Borde gå att finna en lösning, se möjligheterna om dom är villiga.
Lycka till och glöm ej bort dig själv, att du behöver egentid också, så du orkar med hem, vardag, jobb, djur, familj och vänner också och inte stressar sönder dig!

Ha en bra helg!

http://reflextioner.bloggplatsen.se

Sara

27 juli 2012 17:16

Min arbets teraput har pratat om det och vi ska nog börja fixa sånt när hon kommer tillbaka från sin semester så det kan bli bra för mig och jag faktiskt klarar av att jobba istället för att känna mig såhär... ÄLSKAR att arbeta inom äldreomsorgen men bara att inse att det inte riktigt går, iaf inte just nu!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 14 februari 2013 08:11

Är ju lite ombytlig ;) Så finns numera på sanellie.bloggplatsen.se...

Av Sara - 6 februari 2013 07:30

Sov till 7, lite bättre än 4 som jag vaknat dom sista dagarna! Ryggen var relativt men softa lite innan det var dags att åka till rehab. Där tog vi en skogpromenad, skönt men i slutet vräkte ryggen hemskt. Jag går och spänner plys att det är halt. ...

Av Sara - 5 februari 2013 08:20

Även om den inte gör lika ont så gör den ONT!! Igår var jag helt förstörd och gjorde inte många knop vilket resulterade i en grym ond rygg. Glömde bort att värktabletter med så igår kväll och nu på morgonen är det hemskt! Jag ska försöka ta mig t...

Av Sara - 4 februari 2013 06:45

Första gången han var i stallet och första gången han träffade nellie. Han hade med sig fika, blommor och present :). Vi gick ut i hagen och hälsade på nellie, pappa tyckte hon var stor och fin!! Finaste herr v var väldigt intresserad av pappa ;) ...

Av Sara - 2 februari 2013 05:50

På att få en bebis i familjen, bror och hans fru hade beräknad födelse på karate kid för en vecka sen! Igår började L känna lite då nu väntar vi på att det verkligen ska hända något! Gissa gravid mage???!! ...

Presentation


Jag heter Sara och är 29 år. Den här bloggen kommer handla om mina diagnoser ADHD,depression och ångest. Skriver om allt mellan himmel och jord.. Bra dagar och dåliga dagar.
Samt lite fakta om ADHD med mera.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<<
Juli 2012 >>>

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards