sarastankar

Direktlänk till inlägg 16 januari 2013

Vikten... Hrmf

Av Sara - 16 januari 2013 18:27

Det här med att tänka på vad jag äter går sådär eller jaaa,att tänka går skit bra för det enda som finns i huvudet just nu är mat. Mat och sova. Att det kan vara så jobbigt??!! Jag blir helt besatt av mat när jag nu inte får äta allt??!! *muttrar* På uselt humör också!!


Nu äter jag ju typ det mest bara tagit bort det godaste, allt det där söööööööööööta och min kropp verkligen skriker efter socker. Snacka om abstinens. Har dock varit jäkligt duktig, inte druckit en enda cola sen i lördags (eller om det var i söndags??!!) DET är ett framsteg.... Har gjort ett snedsteg och det var igår, då åt jag faktiskt choklad, kanske därför jag är helt desperat efter mera idag??!!

Har även tagit bort bröd, får äta bröd en dag på helgen men inte mer sen. Och att hitta något annat att äta på morgonen är skit jobbigt men äter just nu fil med lite musli på. Det funkar än så länge men blir ju hungrig direkt??!!


Jag förstår inte att det kan vara såhär jobbigt att faktiskt försöka äta lite bättre för att gå ner i vikt och må bättre??!! Har alla dessa problem? Eller vad är det som gör att det blir såhär svårt??!! *muttrar argt och längtar hysteriskt efter lördagsfrukost!!!*


Arkiv bild på fetknoppen från dec

 
 
Emm

Emm

16 januari 2013 19:07

Det här med socker är helt galet. Jag brukar också få abstinensbesvär i form av huvudvärk eller dåligt humör när jag inte får i mig under en hel dag. Därför hänger alltid ett choklad med i väskan. Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Sara

17 januari 2013 09:19

Ja det är helt sjuk att man kan få abstibens av socker liksom! Kram

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

16 januari 2013 19:10

Ja allal som gillar sött har det svååårt hehe..Men ät ofta och mindre. Jag gottar mig med yoggi jordgubb/vanlij som godis..Det som dom flesta inte gör är att röra mer på sig..Även jag..Lycka till♥

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

Sara

17 januari 2013 09:20

Tack :). Jaa att röra mer på sig är bra ;). Kram

 
C

C

16 januari 2013 21:33

Men snälla vän! Det är NU du behöver googla "frukost GI" :-D

Ägg, avokado, keso, knäckebröd, grovt osötat bröd, bacon, naturell fil/yoghurt med osötade, frusna bär (köp storpack o ha i frysen av hallon, blåbär, jordgubbar), solroskärnor, cashewnötter (naturell), frukter, kokt skinka (julskinkan reas ut nu).

Frukost, mellanmål, extrasnacks. Du kan visst ta en bit choklad. Men gärna lite mörkare och bara en liten bit typ ca 50 g.

Du vet att jag hejjar på dig! Och kom ihåg-bättre lite och ofta än mycket å sällan. Ha alltid något med dig. Drick vatten! Och stirra dig inte blind på vågen, väg dig MAX 1 gång/v, helst bara 2 gånger/månad. Långsiktighet!

Kram från en som ätit MASSOR onyttigt... Men jag ska vattengympa i morgon :-D

http://caisisen.bloggplatsen.se

Sara

18 januari 2013 18:38

Äta lite men ofta tycker jag om ;)

 
Stina

Stina

17 januari 2013 19:23

Socker är en drog - otäckt när man tänker efter hur beroende man egentligen blir och hur mycket dolt socker det är i mat som man inte tänker på alls !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Sara

18 januari 2013 18:39

Det är väldigt otäckt!!

 
Louise

Louise

18 januari 2013 23:36

Visst är det jobbigt! Men det handlar nog mycket om att stå ut tills suget minskar, för det bör det göra efter ett tag.
Sedan är det ju det där med motivationen? I somras hade jag världens styrka i mig. Inga problem att både fasta 3 dagar och att promenera och tänka på kosten. Gick ner 7 kg på semestern. Nu är det som kört igen, och till stor del är det julens fel. Den är ett fördärv ... :(

http://imitttankerum.wordpress.com

Sara

19 januari 2013 11:41

Jaa julen med allt gott är hemskt!!

Svårt med motivation när man mår dåligt men ska verkligen försöka :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 14 februari 2013 08:11

Är ju lite ombytlig ;) Så finns numera på sanellie.bloggplatsen.se...

Av Sara - 6 februari 2013 07:30

Sov till 7, lite bättre än 4 som jag vaknat dom sista dagarna! Ryggen var relativt men softa lite innan det var dags att åka till rehab. Där tog vi en skogpromenad, skönt men i slutet vräkte ryggen hemskt. Jag går och spänner plys att det är halt. ...

Av Sara - 5 februari 2013 08:20

Även om den inte gör lika ont så gör den ONT!! Igår var jag helt förstörd och gjorde inte många knop vilket resulterade i en grym ond rygg. Glömde bort att värktabletter med så igår kväll och nu på morgonen är det hemskt! Jag ska försöka ta mig t...

Av Sara - 4 februari 2013 06:45

Första gången han var i stallet och första gången han träffade nellie. Han hade med sig fika, blommor och present :). Vi gick ut i hagen och hälsade på nellie, pappa tyckte hon var stor och fin!! Finaste herr v var väldigt intresserad av pappa ;) ...

Av Sara - 2 februari 2013 05:50

På att få en bebis i familjen, bror och hans fru hade beräknad födelse på karate kid för en vecka sen! Igår började L känna lite då nu väntar vi på att det verkligen ska hända något! Gissa gravid mage???!! ...

Presentation


Jag heter Sara och är 29 år. Den här bloggen kommer handla om mina diagnoser ADHD,depression och ångest. Skriver om allt mellan himmel och jord.. Bra dagar och dåliga dagar.
Samt lite fakta om ADHD med mera.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards