sarastankar

Alla inlägg den 23 januari 2013

Av Sara - 23 januari 2013 17:57

Tog ut Nellie för att tömköra för första gången på länge. Jag var beredd på en bångstyrig häst, då främst att hon skulle vara sprallig och glad. Men hon ville inte ens gå framåt, hon visste inte hur man gjorde tydligen *muttrar*. Eftersom jag är så pass osäker i tömkörningen så avslutade jag efter traglande när hon gick framåt, hämtade grimma och longerlina för att ta mig an henne i lina i stallet. Där byttes det från att inte vilja gå framåt till att enbart vilja springa, fullt ös medvelslös var hennes motto!


Jag kände som så att det en hel del spring i dom där benen som fått vila länge,vi kom ju inte igång riktigt efter sommaren då hhon var halt och svullen,sen kom all snö och is med mera.

Jag gjorde säkert något man inte ska göra, jag lät henne busa och springa! Och det gjorde hon,full galopp och hopp och studs! Skit roligt sa hon!!

Hon lugnade sig en aning till slut och då fick hon skritta av med koncentration i några varv vardera håll. När hon var duktig och koncentrerad avslutade jag med lite kel.


Vi tar nya tag imorgon!!!!


Haft morgonen i stallet, jätte mys!!


Bilder från i lördags

 

Av Sara - 23 januari 2013 17:47

       

Presentation


Jag heter Sara och är 29 år. Den här bloggen kommer handla om mina diagnoser ADHD,depression och ångest. Skriver om allt mellan himmel och jord.. Bra dagar och dåliga dagar.
Samt lite fakta om ADHD med mera.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards