sarastankar

Direktlänk till inlägg 26 november 2012

Oro och hetsätning...

Av Sara - 26 november 2012 12:30

Idag har jag en enorm oro inom mig, kan inte hitta anledningen och kan inte hitta något som dämpar den...
Då kommer jag tillbaka till min gamla vana, hetsätning. Hungern, den tar aldrig stopp och desto mera onyttigt desto bättre!

Tankarna far omkring och jag kan inte greppa tag i någon av dom för att "tänka klart".

Sambon orolig och undrar hur jag eg mår, jag kan bara svara att jag mår konstigt.
Hatar mig själv för att jag går in i en "ångestbubbla" och inte släpper in sambon, eller någon annan för den delen...

 
 
Stina

Stina

26 november 2012 18:06

Det här året, ja nästan hela, har jag inte känt igen dig och speciellt inte sista halvåret.
Jag vet inte vem du är/börjar bli men min bästa vän har mer eller mindre försvunnit =(

http://billiejean.bloggplatsen.se

Sara

26 november 2012 20:07

Oj då :(

 
Louise

Louise

27 november 2012 01:04

Hm ... Först måste jag säga att jag verkligen hoppas att du inte "hatar" dig själv så som du skriver. Det är ett starkt ord som man inte ska använda i onödan. Jag vet att man kan uppleva det så - har själv gjort det hur mycket som helst - men man ska försöka undvika att sätta det ordet på känslan. Det finns en risk att man förstärker den nedåtgående spiralen då ...
Sedan blir jag lite orolig när jag läser kommentaren från Stina. Känslan blir inte bra när man läser den. Ni kanske känner varandra väl, som det verkar, och det kanske inte är så illa formulerat som det låter. Men för mig som läser "utifrån" blir känslan väldigt negativ ...
Jag hoppas att jag har fel ...
Ta hand om dig, Sara ...

http://imitttankerum.wordpress.com

Sara

27 november 2012 03:23

Joo jag känner verkligen den känslan... Men ja ordet är kanske starkt, kanske bättre med avsky .. jag vet inte men tycker inte om mig själv iaf.

Stina och jag känner varandra väl och är ärliga mot varandra, vi båda tycker om öppenhet och ärlighet :)

 
Stina

Stina

27 november 2012 07:44

Louise ...

Jag tror nog att Sara, som är min svägerska och bästa vän, är väl bekant med mitt sätt att uttrycka mig på och tar kommentaren precis för vad den är och vet - efter de många timmars samtal vi haft - varför jag överhuvudtaget ger en sådan kommentar.
Hur andra uppfattar den är av liten betydelse ...

http://billiejean.bloggplatsen.se

Sara

27 november 2012 08:03

:)

Som sagt andra kan nog uppfatta det lite hårt och även om jag tog det aningens hårt så fick det mig att tänka till och se på saker och ting på annat sätt. Och det är ju våran ärlighet som är en grund i våran vänskap! Älskar dig Stina vad du än säger!! ;)

 
Stina

Stina

27 november 2012 08:31

Ja, det är väl både för och nackdelen med mig.
Du vet vad jag tycker, även om en del saker inte är vad du vill höra, men å andra sidan slipper du höra saker jag säger om dig bakom din rygg från andra ...
Och jag förväntar mig samma sak tillbaka !
Det är vad vår vänskap bygger på, och det är inget smärtfritt förhållande - men det är ärligt !




http://billiejean.bloggplatsen.se

Sara

27 november 2012 13:06

Håller med du!!!

 
Ingen bild

sofia

27 november 2012 13:53

Äter du några med somger konstiga biverkningar? Det är min första tanke....

Blir det bättre om du går ut & går?? För många lindras ångest osv om man går ut.

Hoppas du börjar må bättre snart:-)

Sara

27 november 2012 14:12

Njae, det lindras för stunden men börjar direkt igen sen :(

 
Emm

Emm

27 november 2012 21:19

Du ska absolut inte klanka ner på dig själv. Acceptera att man mår skit ibland. Det är okej. Jag hejar på dig! Du är starkare än vad du själv tror. Kramar

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Sara

28 november 2012 06:59

Tack i massor! Kram

 
Louise

Louise

27 november 2012 23:27

Det låter bra ... Då är jag lugn ... ;)

http://imitttankerum.wordpress.com

Sara

28 november 2012 06:59

Haha bra :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 14 februari 2013 08:11

Är ju lite ombytlig ;) Så finns numera på sanellie.bloggplatsen.se...

Av Sara - 6 februari 2013 07:30

Sov till 7, lite bättre än 4 som jag vaknat dom sista dagarna! Ryggen var relativt men softa lite innan det var dags att åka till rehab. Där tog vi en skogpromenad, skönt men i slutet vräkte ryggen hemskt. Jag går och spänner plys att det är halt. ...

Av Sara - 5 februari 2013 08:20

Även om den inte gör lika ont så gör den ONT!! Igår var jag helt förstörd och gjorde inte många knop vilket resulterade i en grym ond rygg. Glömde bort att värktabletter med så igår kväll och nu på morgonen är det hemskt! Jag ska försöka ta mig t...

Av Sara - 4 februari 2013 06:45

Första gången han var i stallet och första gången han träffade nellie. Han hade med sig fika, blommor och present :). Vi gick ut i hagen och hälsade på nellie, pappa tyckte hon var stor och fin!! Finaste herr v var väldigt intresserad av pappa ;) ...

Av Sara - 2 februari 2013 05:50

På att få en bebis i familjen, bror och hans fru hade beräknad födelse på karate kid för en vecka sen! Igår började L känna lite då nu väntar vi på att det verkligen ska hända något! Gissa gravid mage???!! ...

Presentation


Jag heter Sara och är 29 år. Den här bloggen kommer handla om mina diagnoser ADHD,depression och ångest. Skriver om allt mellan himmel och jord.. Bra dagar och dåliga dagar.
Samt lite fakta om ADHD med mera.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards