sarastankar

Direktlänk till inlägg 26 november 2012

Flum flum

Av Sara - 26 november 2012 08:07

När jag var yngre var jag mkt... Vad ska man säga, medial?? Är det rätt ord??

Höll på mycket med tarot, kände av energier i hus med mera. Sen blev jag som skrämd av en händelse med dåliga energier och blockerade mig helt och inte velat känna eller hålla på med det.
En orsak kan vara att jag mått så psykiskt dåligt och inte orkat ta till mig.

När jag träffat människor som håller på med detta säger nästan alla efter bara ett par minuter att jag har det, att det finns inom mig men att jag som sagt blockerat mig själv..

Av någon anledning, kanske för att jag börjat på denna rehab med mycket flum som mina nära säger, mindfulness och andra alternativa metoder så börjar kroppen öppna upp sig och jag blir mer medveten och nyfiken på detta igen.

Min tarot kortlek ligger nerpackad någonstans och jag börjar dras mer och mer till den igen. Vill lära mig mera..

Börjar även bli nyfiken på healing med mera.... Ska man gå lite kurser kanske???

Som sagt mkt flum flum!!!

 
 
blessingsrehab

blessingsrehab

26 november 2012 10:38

Hej sara :)..Flåt om om jag är rakt på sak. Jag har oxå sysslat med det här i unga dagar. Jag rekomenderar inte alls att börja "flumma" ;)..Det gjorde mig oxå rädd och inget gott skall göra dig rädd. Mitt sökande hittade jag i tron på Gud och där kunde jag få utlopp för mina gåvor. Hitta dig själv, vem du är och stå på fast mark innan du börjar "flumma" hehe..Mitt personliga råd. Kram/Bless♥

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

Sara

26 november 2012 10:42

Rakt på sak är bra ;)

Jag däremot är ganska säker på att jag inte kommer att tro på gud, tyvärr kanske man ska säga.

Jag vet inte om jag kommer fortsätta,det får liksom blir naturligt i så fall :)

Kram

 
Qodrofenia Ord & inga visor!

Qodrofenia Ord & inga visor!

26 november 2012 12:17

sv:Det gör du rätt i =)
Finns jätte mycket fina saker som folk gjort i den gruppen till sina hästar.Man blir verkligen inspirerad =)
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Cissi Å

26 november 2012 12:53

Jag vill också utveckla min hemlig och mediala sida.,
Blev också skrämd av en händelse som gjorde att jag slöt mig fort men börjar sakta men säkert komma tillbaka ju bättre jag mår..

Älskar flum flum:)

Sara

26 november 2012 16:17

Flum flum är bra grejer ;)

 
Ingen bild

Cissi Å

26 november 2012 21:49

Minns vårt första möte, redan då kände jag din energi och att du var medial.. Kanske därför vi fungerade så bra ihop?:)

Sara

27 november 2012 03:17

Antagligen :)r

 
Louise

Louise

27 november 2012 00:51

Att prova kan inte vara fel, bara man gör det med fötterna på jorden. Lyssna på dig själv. Lyssna inåt. När du provar så ska det kännas bra, och gör det inte det så ska du nog inte fortsätta.
Min egen tanke om mindfullness är att det är jättebra och inget flum alls. Det är bara en teknik att lära sig för att rensa tankar och finna inre harmoni. Ett verktyg att ta till för att må bättre. Samma sak är det med yoga, och det ska vara rätt sorts yoga som passar specifikt för ens egen personlighet. Det finns mängder att välja på, och jag skulle inte kalla något för flum ...
Däremot kan det bli lite flummig när man börjar röra sig kring ämnen som inte är så konkreta, men jag förkastar inte heller det.
Bara man håller sig till huvudregeln att det ska kännas bra. Gör det det så är det väl inget fel att det är flum flum inblandat ... ;)

http://imitttankerum.wordpress.com

Sara

27 november 2012 03:18

Tack!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 14 februari 2013 08:11

Är ju lite ombytlig ;) Så finns numera på sanellie.bloggplatsen.se...

Av Sara - 6 februari 2013 07:30

Sov till 7, lite bättre än 4 som jag vaknat dom sista dagarna! Ryggen var relativt men softa lite innan det var dags att åka till rehab. Där tog vi en skogpromenad, skönt men i slutet vräkte ryggen hemskt. Jag går och spänner plys att det är halt. ...

Av Sara - 5 februari 2013 08:20

Även om den inte gör lika ont så gör den ONT!! Igår var jag helt förstörd och gjorde inte många knop vilket resulterade i en grym ond rygg. Glömde bort att värktabletter med så igår kväll och nu på morgonen är det hemskt! Jag ska försöka ta mig t...

Av Sara - 4 februari 2013 06:45

Första gången han var i stallet och första gången han träffade nellie. Han hade med sig fika, blommor och present :). Vi gick ut i hagen och hälsade på nellie, pappa tyckte hon var stor och fin!! Finaste herr v var väldigt intresserad av pappa ;) ...

Av Sara - 2 februari 2013 05:50

På att få en bebis i familjen, bror och hans fru hade beräknad födelse på karate kid för en vecka sen! Igår började L känna lite då nu väntar vi på att det verkligen ska hända något! Gissa gravid mage???!! ...

Presentation


Jag heter Sara och är 29 år. Den här bloggen kommer handla om mina diagnoser ADHD,depression och ångest. Skriver om allt mellan himmel och jord.. Bra dagar och dåliga dagar.
Samt lite fakta om ADHD med mera.

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards